niedziela, 2 lipca 2017

Przysłowia wcale się nie sprawdzają

Te przysłowia znają wszyscy..

"człowiek uczy się na błędach", "co mnie nie zabije to wzmocni" czy wreszcie "podróże kształcą".

Kto to wymyślił ?...kto stwierdził, ze przysłowia są mądrością ?

Przecież są ludzie, którzy wcale nie uczą się na błędach, którzy walą latami głową w mur i nadal są zdziwieni że boli ich głowa. Człowiek uczy się na błędach tylko wtedy gdy ma świadomość że je popełnia..i tylko wtedy.

Podróże kształcą...ale niestety tylko wykształconych. Dla innych Egipt to Egipt. Gdy pytam jak było?..Jaki jest ?..słyszę odpowiedź .."no, ciepło było", "fajnie było".

Co mnie nie zabije wcale nie musi mnie wzmocnić. Potrafi człowieka porządnie sponiewierać i zostać na całe życie.

Więc jak to jest z tymi przysłowiami ?


1 komentarz:

  1. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Dziś często spotykam ludzi, którzy tak mówią z pełnym przekonaniem. Sama też najlepiej się czuję w swoich czterech ścianach. Ale jako dziecko, w ogóle nie rozumiałam tego przysłowia, zastanawiałam się, jak ktoś mógł wymyślić coś tak pozbawionego sensu.

    OdpowiedzUsuń