sobota, 13 stycznia 2018

Smakowanie




Lubię smakować. Nie tylko pociągają mnie smaki życia, ale także smaki kuchni świata. Zwłaszcza jestem sympatyczką kuchni śródziemnomorskiej gdzie dominują warzywa, oliwy. Owoce morza też oczywiście, ale za tymi rarytasami ja akurat nie przepadam. Wolę tradycyjnego naszego polskiego śledzia.
Tym bardziej więc gdy odwiedził mnie rodowity Sycylijczyk byłam podekscytowana. Delikatnie naprowadziłam rozmowę na temat kuchni. Opowiadał mi, jak prawidłowo przygotować spaghetti bolognese i mimo, że znam oryginalny przepis to temat ten sprawił, że zapomniałam na moment gdzie jestem, a przeniosłam się na słoneczną Sycylię.
Wspomniałam w czasie rozmowy o ubogiej kuchni niemieckiej gdzie dominuje głównie mięso, kartofle a z warzyw co najwyżej czerwona kapusta na gorąco, ewentualnie kiszona no i marchewka. Napomknęłam przy okazji o mojej wizycie dwa dni wcześniej w niemieckim Gasthof, gdzie na cztery różne dania obiadowe nie składały się żadne warzywa. Że o surówkach mogłam tylko pomarzyć. Bo przecież ćwiartka pomidora na talerzach, bardziej stanowił dekorację niż część dania. Pomijam, że tylko ja jedna tę ćwiartkę pomidora zjadłam. A rzecz miała miejsce na Bawarii. pewnie w innych rejonach jest lepiej ale cóż to dla mnie za pociecha.
Ktoś kiedyś powiedział "jesteś tym co jesz" i to właśnie powiedzenie podsumowuje miejsce i ludzi  gdzie przyszło mi spędzić ponad miesiąc.
/EE/

1 komentarz:

  1. Oj to Prawda. Obecnie jestem u drugiej takiej rodziny co tylko swoje potrawy akceptują. CO najgorsze pierwsza rodzina pokazała mi co i jak i pilnując się tego względnie bo jednak czasami coś modyfikowałem i im to nie przeszkadzało. Ogólnie jednak co kilka dni powtarzające się dania nie można nazwać smacznymi i zdrowymi. Mięso, kartofle, gotowane warzywa nic na świeżo.
    Teraz zaś rodzina jest tak przekonana o swoich daniach że naprawdę nic nie mogę dodać. Cokolwiek dodam to zaraz wyłapią i krytyka. Brue z makaronem czy ziemniakami, oni takich rzeczy nie jadają. Brue to woda zagotowana i tylko schnittlauch,żadna petersilie czy inne warzywo. Grune Brue to tylko marchewka bez żadnego innego dodatku. Zresztą na Badenii gdzie jestem dodają duzo octu i chyba przez to sami sa sauer.

    OdpowiedzUsuń