czwartek, 13 września 2018

Renomowana agencja - szukamy chętne opiekunki



Trudne miejsce w Oldenburgu. Podopieczny z agresywną demencją wymagający ciągłej opieki. Do tego rodzina, którą trzeba obsłużyć. Nocki też zarwane. Jakiś maleńki pokoik w piwnicy. Ciężki czas dla mnie. Agencja tradycyjnie milczy a Pan koordynator dwa tygodnie już do mnie jedzie 20 parę kilometrów i dojechać jakoś nie może. Dzielę się na fb swoim kolejnym doświadczeniem i tak oto poznaję Kasię. Okazuje się, że mieszka niedaleko mojej szteli.  Oferuje pomoc. Umawiamy się na spotkanie. Już wiem, że jako pielęgniarka, z długoletnim doświadczeniem może mi udzielić jakiś porad odnośnie podopiecznego. Może da jakąś wskazówkę aby miejsce stało się dla mnie lżejsze.
   Otwieram drzwi ..i ukazuje mi się obraz uśmiechniętej, młodej kobiety. Przy niej, zdaję sobie z tego sprawę, wyglądam jak siedem nieszczęść, ale jestem szczęśliwa, że moja nieznajoma okazuje się dodatkowo bardzo mądrą, rozsądnie myślącą osobą. Opowiada mi o sobie. O swojej pracy w szpitalach niemieckich, pracy w hajmie z pacjentami demencyjnymi...ale i o konsekwencjach zdrowotnych jakie poniosła w związku z wykonywaniem swojej pracy, którą kocha. Mówi o swojej nadgorliwości, pełnym oddaniu pacjentom. Zdrowie wymusza na niej rezygnację z tego co kocha. Z pracy z chorymi, z opieki.
Podczas kolejnych naszych spotkań i rozmów rzucam hasło: "Kasiu, otwórz agencję. Tu w Niemczech. Agencję marzeń ...i dla rodzin ale i dla opiekunek. Wiesz jakie mam zdanie o agencjach. Wiesz o jakiej agencji ja marzę aby była. Ja Ci pomogę ".
I tak Kasia, za moją namową otworzyła agencję. Agencja, której priorytetem jest niesienie pomocy chorym ale pomocy opiekunkom.Oczywiście ważne jest także aby agencja przynosiła dochód , tylko, że obie wiemy, że jeśli obie strony umów będą zadowolone to i za tym pójdzie kasa.  Kasia, każde nowe miejsce odwiedza osobiście, sprawdza dokumentację medyczną chorego, stawia warunki. Zna miejsce jak przysłowiową własną kieszeń. Nie pomija też opieką opiekunek, które wysyła na miejsce zlecenia. Gdy tylko pojawia się problem wsiada w samochód i jedzie do opiekunki. Wyjaśnia sprawy z rodziną a gdy potrzeba, gdy pertraktacje nie pomagają po prostu rezygnuje z umowy. Ma świadomość, że opiekunka musi być godnie traktowana, szanowana.
I o ile z rodzinami nie ma problemu, bo na ogół respektują żądania i wymagania agencji o tyle z uczciwymi, mądrymi opiekunkami bywają kłopoty. Podczas kolejnego naszego spotkaniu otwarcie jej mówię: " Kasiu, nadal nie masz renomowanej agencji. Każda niesforna opiekunka pracuje na Twoją złą reputację. Cóż z tego, że rodziny respektują Twoje żądania, liczą się z Twoją opinią, skoro przyjeżdża opiekunka, która w swoim alkoholowym amoku niweczy Twoją pracę i Twój trud. Kasiu trzeba to zmienić. "
I tak wpadam na pomysł aby właśnie za pośrednictwem tego bloga, konta na fb zebrać mądre, uczciwe Panie, które przystępując do współpracy z Kasią i jej agencją będą pracowały i na Kasi sukces ale i na własny dobrobyt, bezpieczeństwo. Bo każda z nas ceni sobie poczucie bezpieczeństwa jakie daje świadomość posiadanie agentki otwartej, służącej pomocą, wsparciem, zrozumieniem. Która w każdej sytuacji zagrażającej opiekunce po prostu wsiada w samochód i rusza by pomóc.

  Od  bardzo dawna opisuję oszukańcze praktyki agencji.Często doświadczam je osobiście a często pomagając innym opiekunkom widzę pazerność, brak empatii, zrozumienia. Często na swojej stronie służę wskazówkami i poradami. Mówię o naszych prawach ustanowionych przez kodeks cywilny czy niemieckie prawo pracy. I niestety, mimo, że coraz więcej opiekunek ma świadomość swoich praw na rynku agencji nic się nie zmienia, gdzie zwykłe cwaniactwo stało się synonimem przedsiębiorczości a asertywność kombinatorstwem się mieni. Ustrój się zmienił, ludzie pracujący w agencjach nie. Czasami przestaję się już nawet dziwić, że funkcjonują zjawiska, gdy mentalność poprzedniej epoki zwycięża logikę. I niestety dotyczy to także, jakże często mentalności opiekunek.

Ale skoro nie można zmienić agencji to może warto stworzyć własną, uczciwą, rzetelną, nie straszącą karami. Dbającą o nasze bezpieczeństwo, szacunek rodzin, godne warunki pracy. Niech agencja Kasi, stanie się taką wzorcową agencją, która udowodni pozostałym, że uczciwie, rzetelnie pracować się opłaci. Ze przynosi to kasę, zadowolenie i satysfakcję.
Dlatego zapraszam wszystkie chętne Panie do współpracy.Do zgłaszania się do mnie na priw. Ja wszystkie oferty przekażę do Agencji Kasi.
Ja wierzę, że się uda.Mam dobre myśli. Należy je mieć...tu i teraz....bo dzięki nim potrafię odnaleźć radość dzisiejszego dnia....

A dla Ciebie Kasiu....dziękuję, że jesteś. Że tworzysz agencję naszych marzeń, pomimo przeciwności, często braku kasy, deszczu i burz. 
Myślałam jaki kwiat Tobie ofiarować...różę...może moją konwalię...może łąkowego bratka.....
po namyśle postanowiłam.....cała łąka dla Ciebie !!!!
/EE/


7 komentarzy:

  1. Super sprawa 😊 Tylko na jakich zasadach Kasia zatrudnia ? Polskich czy niemieckich ? Bo ja szukam niemieckich warunkow z ubezpieczeniem (mieszkam w DE ).
    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam, życzę jak najlepszych Opiekunek i wszystkiego najlepszego

    OdpowiedzUsuń
  3. To czego zazwyczaj doświadczają opiekunki/opiekunowie na sztelach/minach i to, z czym się spotykają w swojej codziennej pracy w opiece ze strony agencji, często przechodzi wszelkie ludzkie pojęcie/zgroza i bezprawie oraz nagminne łamanie prawa, co staje się głównym powodem do niekorzystania z ich usług. Ponieważ, nikt z nas nie szuka negatywnych i często szkodzących zdrowiu doświadczeń w tej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy, ale w miarę spokojnej i godnej człowieka a także wypracowanego wynagrodzenia za tę trudną pracę, by mógł żyć jak człowiek. A zatem, byłoby dobrze gdyby chociaż jedna taka agencja była, która ma na względzie przede wszystkim dobro własnego pracownika a nie tylko niemieckie rodziny i podopiecznych, za których i dla których Polska opiekunka i tak czyni więcej niż niekiedy powinna a nie jest to, dosłownie przez nikogo nieuszanowane a mało tego bywa też, że i nadmiernie wykorzystane i czego nie muszę nikomu tłumaczyc, co i jak tak naprawdę w tych relacjach się ma. W związku z tym, życzę Kasi oraz Tobie Ewuniu wszelkiej pomyślności w tworzeniu jedynej w swoim rodzaju uczciwej agencji, która będzie maiała na względzie dobro dosłownie wszystkich tj. agencji a nade wszystko opiekunek i opiekunów/pracowników agencji, którzy swoją ciężką i odpowiedzialną pracą... przyczyniają się do wzrostu i pozytywnego rozwoju agencji i jej właściciela, na rzecz potrzebujących opieki w Niemczech rodzin i podopiecznych. Mam nadzieję, że moje skromne życzenia się niebawem spełnią i oby... czego z całego serca życzę, z mocą serdeczności dla Ciebie Ewuniu oraz dla Kasi. Miłego i pomyślnego dnia Dziewczęta :)

    P.S. Jeśli, agencja Kasi będzie już w pozytywnym działaniu... być może i ja, z jej dobroczynnych usług pracy w opiece skorzystam a tymczasem, raz jeszcze życzę pomyślnego zawodowego się spełnienia oraz wszelkiego powodzenia. A więc, czekam na osobisty kontakt z Kasią bądź z Tobą Ewuniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Znajoma opiekunka robiła niedawno zakupy dla jednego ze swoich podopiecznych i poleciła mi stronę https://pomocedlaseniora.pl i była bardzo zadowolona z dobrych cen, na tej stronie. Cieszę się, że pokazała mi ten sklep, bo teraz robię tam zakupy dla teściowej, która wymaga opieki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Koleżanka, również opiekunka, poleciła mi kiedyś stronę, na której zamawiała ławkę do wanny dla swojego podopiecznego. Ostatnio przypomniało mi się o tym, kiedy również potrzebowałam coś zamówić, tyle, że tym razem dla mojej chorej teściowej. Ten sklep to https://www.pomocedlaseniora.pl Muszę przyznać, że ceny są bardzo dobre! Lepsze, niż w naszym lokalnym sklepie medycznym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozytywnie zakręcona Ewo. Zbieranie opiekunek może pomóc Kasi, ale wiesz dobrze że również jak z twoimi problemami komentary i tworzenia gównoburz narażasz siebie i własną reputację. Życze Ci samych dobrych wyborów i oferuję możliwość zaoferowania siebie do tej agencji. Swoje doświadczenie i ew. referencje przekażę jak zwykle na priv. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja swoją skromną osobę również chciałam polecić abym mogła być w szeregach w waszej agencji.Życzę powodzenia w tworzeniu tejże agencji.

    OdpowiedzUsuń