sobota, 16 września 2017

Gdy głód doskwiera



Dzisiaj zamieściłam post, w którym próbowałam wykazać jak wiele osób - opiekunek osób starszych jest często zagubionych, pozostawionych sobie czy wręcz bezradnych w sytuacji gdy trafią na katastrofalną sytuację w pracy , gdzie są poniżane a nawet często bite. Mówiłam o tym, że często te właśnie osoby nawet po powrocie do domu nie mają gdzie walczyć i domagać się sprawiedliwości bo po prostu ich na to nie stać, nie wiedzą jak i gdzie. Opowiadałam też, że często agencje właśnie na takich bezbronnych opiekunkach po prostu żerują. Mówiłam o znieczulicy społeczeństwa, mediów i polityków na problemy wielu polskich opiekunek.
I nagle posypały się górnolotne słowa o głupocie takich kobiet, o ich braku szacunku dla siebie samych.,że jak tak można, bo przecież każda z tych wygłaszających powyższe komentarze walczy o swoje miejsce pracy, nie da sobie na przysłowiową głowę wejść, dba o godność i nie pozwala na to aby agencje ją oszukiwały.
I super moje Panie, że jesteście takie mocne..często mocne tylko w gębie bo gdyby przyszło do sprawdzenia Waszej mądrości zapewne okazałoby się, że już tak mądre w pracy nie zawsze jesteście gdy to choćby po nocach ciasteczka dla rodziny pieczecie, strychy sprzątacie.
 Gdy opisujecie nieraz w komentarzach o swojej wspaniałości, perfekcjonizmie jakże często mówicie o empatii. O tym, że dobra opiekunka musi być empatyczna aby dobrze wykonywać swoją pracę, aby była doskonała tak jak Wy jesteście. Było nie było EMPATIA to podstawa.
A dzisiaj..dlaczego dzisiaj w tych Waszych wypowiedziach zabrakło empatii dla drugiego człowieka, "przygniecionego" często biedą i głodem własnych dzieci?
 Ja na swojej drodze spotkałam wiele Pań, które pracują nawet za 800 euro. Nie są roszczeniowe, bywa, że za swoje pieniądze dokupują chleb bo rodzina podopiecznego o wyżywieniu opiekunki zapomniała, agencja ich nie dostrzega a inna Polka, ta z empatią mówi o Niej - " ta głupia".
A Ona często głupia nie jest....jest tylko przywalona problemami w domu. Często czwórka, piątka  dzieci, puste garnki, puste żołądki, brak pracy, rachunki niezapłacone i jeszcze kredyt z tzw. chwilówki. I dla Niej te 800 euro to majątek, to kasa, która pozwoli Jej dzieci wysłać do szkoły, to kasa, która małymi kroczkami ale jednak pozwoli Jej się podnieść z kolan...z kolan na którą Ją wpędziła nędza i sytuacja w kraju ( zwłaszcza w tych wschodnich częściach naszego kraju)..
 Ja nie pochwalam ich przyzwolenia na złe siebie traktowanie, ja nie pochwalam, gdy spuszczają głowy i milczą gdy agencje żerują na ich niedoli ale i ich nie potępiam. Mimo, że nie jestem opiekunką z empatią ja ich nie potępiam. Często im gdzieś na krańcu Niemiec podrzucam jedzenie aby nie kupowały za swoje, często im doradzam ale przede wszystkim uczę ich wiary w siebie.
..Bo ja też kiedyś byłam na kolanach, bo ja tez kiedyś nie umiałam powiedzieć, że to nieuczciwe gdy  pośredniczka zagarniała moją wypłatę. Bo ja tez kiedyś zaznałam głodu i biedy. Bo ja też przeszłam mozolna drogę od upadku do ...dziś.
Zamknęłam w jednej grupie komentarze i zawsze będę to czynić gdy dostrzegę w komentarzach znieczulicę, cwaniactwo czy próby poniżania już i tak słabego człowieka.
Nie krzyczcie już tak i nie mędrkujcie...a jeśli spotkacie Opiekunkę, której ewidentnie dzieje się krzywda to pochylcie się nad Nią i podajcie Jej rękę..i wtedy każdy Wam uwierzy, że jesteście opiekunkami, kobietami z empatią.
Wszystkim, zwłaszcza moim komentatorkom z mojej strony na fb Świat oczami Ewy bardzo dziękuję. Wasze komentarze, Wasza postawa daje nadzieję..na lepsze jutro.
/EE/

10 komentarzy:

  1. Ewo bardzo trafnie opisalas,jakze latwo panie opiekunki krytykują ,obwiniają.Nie ,nie ma w nich ani odrobiny empatii,zresztą odkad czytam komentarze tychże wszystko wiedzących,idealnych opiekunek slowo empatia jest coraz to bardziej zdewaluowane.One nie wspolczuja nikomu,licza tylko kase a bedac w pracy daja soba pomiatać nawet tego nie widzac.Ale los bywa przewrotny i one będą w potrzebie .To pewne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję Ewo , że tak dosadnie napisałaś , Może te niektóre panie opiekunki się opamiętają . Najprawdopodobniej zapomniały już o szacunku dla drugiej osoby , często słabszej , samotnej i bez doświadczenia w tej pracy . Nie wiem co nimi kieruje , ale na pewno nie troska i szacunek dla drugiego człowieka . Pozdrawiam i czekam na następne Twoje wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja się cieszę że zawsze mam gdzie i dokąd wrócić, że mam dobrze uposażoną rodzinę, pracuję bo tego chcę a nie bo muszę, wiele od początku mojej pracy się już nauczyłam i wiele jeszcze przedemną, ale szacunek do otaczających mnie ludzi to podstawa. Nawet tych na forum internetowym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Ci za Twój blog, za Twoje mądre słowa i otwarcie oczu niejednej z nas. Dużo się uczę od Ciebie i wyciągam wnioski.Mam nadzieję że takich jak ja jest więcej. Nie przestawaj pisać. .. pozdrawiam Cie serdecznie �� Krysia

    OdpowiedzUsuń
  5. Również i ja, bardzo sie cieszę że moge Cię czytać na Twoim blogu. Ponieważ, jak wcześniej pisałam wiele sie od Ciebie Ewuniu tj. z Twoich niezwykle mądrych postów dowiaduje a tym samym uczę i to jest powód, ażeby docenić to co dla nas jako rozpoczynających te niełatwą pracę czynisz, dzieląc sie swoimi własnymi spostrzeżeniami a tym samym doświadczeniami. Dlatego też, nie zwracaj uwagi na złosliwe komentarze, tylko pisz bo jest dla kogo. Dziękuje Ci za wszystko, a najbardziej że Jesteś! Miłego dnia Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo Wam wszystkim dziękuję, że chcecie mnie wysłuchać. Często was ganię, często Was chwalę ale to dlatego, że przez 13 lat popełniłam zbyt wiele błędów przed którymi chcę ustrzec, bo przez te moje 13 lat widziałam zbyt wiele łez. Kiedyś 13 lat, gdy nie było netu było trudniej, ciężej.Teraz mamy net wiec warto go spozytkować na wspieranie siebie nawzajem. Bo kto nam pomoże..jeśli nie my same sobie. Dziekuje za komentarze i za to że Jesteście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie jest tak, jak piszesz Ewuniu i dlatego tym bardziej Ci z całego serca dziękuje i pozdrawiam Cię bardzo serdecznie, życząc Ci wszystkiego dobrego i miłego dziś oraz każdego dnia...

      Usuń
  7. świetny tekst , masz talent ubrać w słowa to , co czujesz , a poza tym , aby dostrzec problem widzisz sercem a nie oczami , a to jest własnie EMPATIA

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak zgadzam si e z Tobą w 100% Pięknie to opisałaś bardzo Ci za to dziękuję czasami trzeba innym otworzyć oczy Ty wła snie to potrafisz,Jeszcze raz dziękuję

    OdpowiedzUsuń